Sosyal Medya 2017 Yılı içinde ne gibi değişikliklere uğrayacak?



Bu, düzenli olarak burada  tartıştığımız bir soru ve kimsenin kesin bir cevabı olduğundan emin değiliz. Bununla birlikte, geleceğin 2017'de ve sonrasında neye benzeyeceği konusunda bazı ipuçları var.



Sosyal Medya Devleti haftamızın bir parçası olarak, arkanıza yaslanıp sosyal medya manzarasını ve gelecekte neler olabileceğini düşünmek için harika bir zaman gibi görünüyor. Bu yüzden, sosyal medyanın en büyük platformlarından (Facebook, Instagram, Snapchat ve Twitter) bazılarına göz atalım ve nereye gittiğini ve 2017'de dikkat edilmesi gereken eğilimleri tartışalım.


Platform'ların Standardizasyon'u

Her bir platforma ayrı ayrı atlamadan önce, yıl boyunca bir trend olan bir şeye dokunmak isterim.

2016'da orada bulunan en büyük sosyal medya platformlarının birçoğu için bir konsolidasyon dönemi oldu. Çoğu ürün benzersiz bir perspektif veya açıyla, bir iş içinde fırlatılmış gibi görünüyor ve sonra bir kez kritik kitle vurmaya başladığında, birbirlerine karışmaya başlıyorlar.

Açıklamama izin ver…

Hatıralar piyasaya sunulana dek, Snapchat her zaman cilasız, anlık içerikten söz etmişti. Hikayeleri açana kadar Instagram her zaman en iyi resim ve videolarımızı paylaşmamız için yerdi ve kullanıcıları Snapchat benzeri daha fazla içerik paylaşmaya teşvik etti.

Snapchat ve Instagram arasındaki bulanıklık, 2016'da gördüğümüz platform birleştirmenin tek örneği değil. Örneğin:

  • YouTube, içerik oluşturucuların metin ve resim bazlı yayınları (başka bir deyişle Facebook) paylaşmalarına olanak tanıyan topluluk özelliklerini deniyor
  • Facebook, haber ve eğilimlerle ilgili hikayeler (başka bir deyişle Twitter) gibi olmak için çaba içersinde.
  • Facebook Messenger'da kaybolan mesajları test ediyor (diğer adıyla Snapchat)
2017'de, kısaca, snacklenebilir ve anlık içerik için bir başlangıç ​​noktası haline gelmek için mücadele eden her büyük platform ile bu eğilimden daha fazla şey görme ihtimalimiz olacağına inanıyoruz. 2017 yılının sonuna kadar büyük platformların çoğunun kullanıcıların aşağıdakileri yapmasını sağladığını göreceğiz:


Video içeriği oluşturup paylaşması

Canlı video içeriği oluşturun ve paylaşın
Haberleri keşfedin ve çevrelerinde neler oluyor (yere göre)




Facebook 2016

Ürün alım satım işlemlerine izin vererek bir pazar oluşturdu.

Beğen (like) tuşuna uzun basınca yeni reaksiyonlar sundu.

Anlık makaleler oluşturmaya izin verdi. ( Mobile göre 10 kat hızlı )

Canlı yayın imkanı sundu. Telefonu olan herkes heryer'den canlı yayına geçebilir.


Facebook 2017'de bizleri neler bekliyor ?

Masquerade (MSQRD): Masquerade, video selfie animasyonlarını kaydetme, favori karakterlerimizi ve sosyal ağlar aracılığıyla arkadaşlarınıza bakış şeklinizi değiştirme ve gönderme olanağı tanıyor.

Facebook, News Feed içindeki bir MSQRD entegrasyonunu zaten test etmeye başladı. Rio 2016 Olimpiyatları sırasında test edilen Snapchat'ın selfie Lens'lerine benzer bir örnek selfie filtre:


Two Big Ears Ltd
:
İki Koca Kulak, oyun ve sanal gerçeklik geliştiricileri için etkili ses araç setleri oluşturma konusunda uzmanlaşmış bir İskoç şirketidir.

Eyegroove: Eyegroove, müzik videosu için sosyal ağ ve ilk kez, harika video tüm unsurlarını müzik, düzenleme ve efektler ile çaba harcamadan bir araya getiren bir teknolojik platform.

Araştırmalara göre 2017'de Facebook'un en çok önem verdiği şeyler'den biride işletmelerin daha çok video yüklemesi olacak. Nedeni bilinmez ama konuşulanlara göre izleme başı ( Youtube gibi) para ödemesi gerçekleşebilir.

Pokémon Go ve Snapchat selfie objektifleri, bu yıl küresel ilginin ön planına genişleyen gerçeği (AR) getirdi ve 2017'de Facebook'un AR alanında önemli bir oyuncu ve lider haline geldiğini göreceğiz.



Mark Zuckerberg ikinci çeyrek kazanç çağrısında AR konusunda bazı düşünceleri paylaştı:

"Herkesin Pokemon Go'nun tadını çıkarmasını seviyorum. Sanal gerçekliğe ilaveten güçlendirilmiş gerçekliğe yatırım yaparken bunu bertaraf edebileceğimiz en büyük şey, telefonun büyük olasılıkla bu AR özelliklerinin birçoğunun öncelikle ana akım haline geldiği ana tüketici platformu olması olacaktır. Insanların yüzlerine takacağı bir gözlük formu faktöründen daha güzel bir şey olamaz.
Bence bunu bir takım yerlerde görüyoruz, ister Pokemon aracılığıyla, isterse yüz filtresi aktivitesinde olsun, sözlerimde daha önce elde ettiğimiz Masquerade uygulamasına atıfta bulunmuş bulunuyorum. Birisiyle yaşadığınız sosyal deneyimleri zenginleştirmenin eğlenceli yolu. Bence bu platformu oluşturmak için büyük bir fırsat ve bununla birlikte daha fazla işlevsellik var.
Ve burada bahsettiğimiz en önemli konuların başında videoya alınabilmesi oluyor. İnsanlar, kendilerini ifade etmenin daha zengin  yollarını ararken, geçmişteki insanlar Facebook'da çok fazla metin ve fotoğraf paylaştılar. Gelecekte bunun daha fazlası video olacak ve bu artırılmış gerçeğin daha fazlası olacak Bence bu tecrübeyi sunmanın ve eğlencenin mümkün olduğunca kullanışlı ve anlamlı olmasının önemli bir parçası olacağım ".


Mark Zuckerberg, Facebook'un ikinci çeyrek kazanç raporunda bir yıl önce 1,5 milyar olan aramaların artık günde 2 milyar olduğunu söyledi. Google, günde 3.5 milyar aramayla halen arama yolunda lider konumdadır. Fakat Facebook'un bu alanda güçlü bir büyüme gösterdiğini söylemesek olmaz.


Instagram 2016

Hikayeler oluşturmaya olanak sağladı. ( Kısaca snapchat'ten çarptı)

İşletme Profilleri Oluşturmaya olanak sağlandı.



İnstagram 2017'de neler getirecek?



İşletme Araçlarına Daha fazla özellik gelecek desek yanılmış olmayız. Çünkü instagram'da ciddi bir işletme çılgınlığı dolanmakta.



Canlı yayın geleceğini hatta güncelleme ile bazı cihazlara çoktan geldiğini görüyoruz.





Kevin Systrom The Verge'e açıkladı
:

Instagram vurgular etrafında inşa edilirse, aralarındaki boşluğu doldururuz - ve genel olarak görsel anlatımla ilgileniriz. Tüm dünyanın anlarını yakalayacağız, yalnızca en iyilerini değil.


Snapchat

Snapchat'ın yeni kamera ruloyla birlikte olmak istediği Anların piyasaya sürülmesinden itibaren, Spectacles, 2016, Snapchat ve ana şirketi Snap Inc. için harekete geçirildi.



Döngüsel video ile Snapchat, videonun manzara veya portre olarak kaydedilip kaydedilmeyeceği konusunda yaşlanmacı argümanı çözdü. Ve daha fazla insan mobil cihazlar ve tabletlerde video kullanmaya başladıkça, dairesel video norm haline gelebilir (ve şahsen, umarım olur).

Twitter

2016'da, Twitter yeniden odaklandı. Artık bir sosyal ağ'dan çok bir haber ürünü olmaya başladı - Twitter Ceo'su Jack Dorsey, Twitter çalışanlarına yönelik üstünde durulan bir mesaj var dedi.

Twitter neler olup bittiğini ve herkesin bahsettiğini (kelimenin tam anlamıyla!). Haber ve konuşma platformudur . Biz halkın haber ağıyız.
İnsanlar haber için bizi seçiyor çünkü en hızlısı biziz.  En hızlı haber almak ve en hızlı haber paylaşmak için tüm dünya burada. Şimdi ilk olarak olmak için çabalayalım. İnsanlar neler olduğunu görmek için ilk etapta buraya uğruyor  ... Ve 
 çalışıyorlar. 

2017'de beklenenler

Canlı yayın içerikleri

Taciz Konuları'nın Çözümü ( Bknz: Twitter Pedofili Hesapları Kapattı )

Twitter, yeni bir "nefret dolu davranış" raporlama seçeneği ekleyerek ve nefret dolu ve küfürlü dili paylaşan kullanıcılar ile nasıl ilgilendiğine dair politikasında değişiklikler yapmak istiyor.

Müşteri hizmetlerine daha fazla odaklanma

Hızlıca: Pinterest, LinkedIn, YouTube


Mart ayında Pinterest, her ölçekteki işletmelere Promoted Pins'i açtı. Ve işinizi 2017'de Pinterest üzerinden büyütmek istiyorsanız, Pinterest Ads ve Promoted Pins harika bir strateji olabilir. Şimdiye kadar elde edilen veriler de cesaret verici - Pinterest Ads Manager'ı kullanan reklamverenlerin Promoted Pins kampanyasının başlamasından sonra ayda% 20 daha fazla (ücretsiz) tıklama aldığını gösteriyor.

LinkedIn Haziran ayında 26.2 milyar dolar verilerek Microsoft tarafından satın alındı. Anlamlı ölçekte ulaşan tek profesyonel odaklı sosyal ağ olan LinkedIn, Microsoft için son derece eşsiz bir varlıktır ve ürünün Microsoft'daki gelişimini ve teknoloji devinin sosyal ağın sahipliğinden nasıl para kazanacağını görmek ilginç olacaktır.

YouTube , ürün yerleşimleri, promosyonlar ve sponsorluklar gibi markalı içerik fırsatlarında yaratıcılarla ortaklık kuran markalarda bir artış görmüştür. YouTube içerik oluşturucularına ve reklam verenlere sunulan markalı içerik fırsatlarının sayısını artırmak için Google, içerik oluşturucuların ve markaların birbirleriyle bulup çalışmasına yardımcı olan bir teknoloji platformu şirketi olan Famebit'i satın aldı.


2017'de, pazarlamacılar, yaratıcıların tutkulu ve tutkulu kitleleriyle , müdahaleci olmayan bir şekilde iletişime geçmeye çalıştıklarından, YouTube ve diğer ağlarda yaratıcı ve marka ortaklıklarının geliştiğini göreceğiz.


Okuduğunuz için çok teşekkürler. Umarım 2017'de ve sonrasında bura

da gözlemlemek için birkaç ilginç hediye ve trendler bulmuşsundur.









   
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 yorum :

Yorum Gönder